21 Kwiecień 2021
Nawigacja
· O nas
· Dofinansowane projekty edukacyjne z ostatnich lat
· Dofinansowane projekty edukacyjne 2012/13, 2013/14
· Dla rodziców
· Biblioteka
· Dokumentacja szkolna
· Kadra pedagogiczna
· Kącik duchowości
· Kącik matematyczny
· Kroniki szkolne
· Patron
· Porady pedagoga szkolnego
· Poradnik dyrektora
· Publikacje naszych nauczycieli
· Zamówienia publiczne
· Sport
· Samorząd uczniowski
· Szkolni prymusi
· Szkolne różności
· Świetlica
· Uczniowie
· Twórczość nauczycieli
· Uczniowska twórczość
· Zajęcia pozalekcyjne
· Zapomogi zdrowotne dla nauczycieli
· Wydarzenia
Aktualnie online
· Gości online: 6

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 586
· Najnowszy użytkownik: Pawel Zakrzewski
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
· film
· Mój ulubiony film
· kawały;p
· W szkole
· Książka którą chciał...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Losowa fotografia
Ankieta
Brak przeprowadzanych ankiet.
Nawigacja
Artykuły » Szkolne różności » 2005/2006; Klasy V - "Dzień wśród starożytnych"
2005/2006; Klasy V - "Dzień wśród starożytnych"

„Dzień wśród starożytnych”
rok szkolny 2005/2006 dn. 24.02.2006r.

PUNKTACJA

Nr 
Konkurencja
Klasy
V A
V B
V C
I
Pytania
 
II
Rysunek boga
III
Mój bohater mitologiczny
IV
Powiedzenia
V

I
g
r
z
y
s
k
a
A
Wyścigi rydwanów
Zadanie I
Zadanie II
Zadanie III
B
Skok w dal
Zadanie IV
C
Zbieranie jabłek
Zadanie V
D
Rzut dyskiem
Zadanie VI
E
Bieg hoplitów
Zadanie VII
VI
Scenka
VII
Architekci
Budynek starożytny
Prezentacja
VIII
Taniec
IX
Artyści
Plakat
Wazy
Biżuteria
Sztuka antyczna
X
Stroje
XI
Doping
Suma punktów:
 


Konkurencja I    Pytania
Klasę reprezentuje jeden uczeń, który wspólnie odpowiada z klasą na wybrane pytania dotyczące poznanych państw starożytnych. Uczeń wybiera numer pytania.

Konkurencja II    Rysunek boga
Do tego konkursu przystępuje 1 uczeń wybrany przez ogół społeczności klasowej. Uczestnik ma narysować wylosowanego boga tak, by klasa go rozpoznała.

Konkurencja III    Mój  bohater mitologiczny
Po wcześniejszym przygotowaniu uczeń opowiada o wybranym przez siebie bohaterze mitologicznym.
Oceniana będzie: barwność opowieści, elokwencja ucznia, umiejętność argumentacji, poprawność językowa.

Konkurencja IV Powiedzenie
Waszym zadaniem jest przygotowanie wyjaśnienia pochodzenie i znaczenie związków frazeologicznych. Wybieracie jednego ucznia, który wyciąga powiedzenie i po przygotowaniu przy pomocy klasy udziela odpowiedzi.

Konkurencja V    Igrzyska
Weźmiecie udział w mini igrzyskach, po każdej konkurencji startujący zespół otrzyma dodatkowe zadanie do wykonania.

Uwagi dotyczące realizacji:

  • do konkurencji „Wyścigi rydwanów” wybierzcie 9 uczniów (6 chłopców i 3 dziewczynki); zawodnicy ustawiają się trójkami, środkowy siada na kocu, dwóch skrajnych na sygnał startowy ciągnie za naroża taki pseudorydwan.
  • do konkurencji „Skok w dal” wybierzcie 5 uczniów (3 chłopców i 2 dziewczynki), każdy z zawodników wykonuje skok z miejsca, o zwycięstwie decyduje wspólna długość skoków.
  • „Zbieranie jabłek” to konkurencja polegająca na zbieraniu woreczków przez dwóch chłopaków i przez dwie dziewczynki, o zwycięstwie decyduje najkrótszy czas.
  • „Rzut dyskiem” w zawodach startuje 6 uczniów rzucając ringo do celu.
  • „Bieg hoplitów” bieg z przeszkodami 5 chłopców z każdej drużyny o zwycięstwie decyduje najkrótszy czas.
Konkurencja VI    Scenka
Przedstawcie przygotowaną na lekcji języka polskiego scenkę z poznanego mitu.

Uwagi dotyczące realizacji:
  • przygotowanie strojów i rekwizytów
  • klasy zostały zapoznane z technikami dramy.
Konkurencja VII    Architekci
Waszym zadaniem jest przedstawienie najbardziej znanych zabytków świata starożytnego:

Uwagi dotyczące realizacji:
  • dokonajcie wyboru kilku najbardziej znanych zabytków świata starożytnego,
  • wykonajcie plansze przedstawiające dwa wybrane przez was zabytki (plansze możecie wykonać dowolną techniką),
  • przygotujcie prezentację wybranych zabytków.
Konkurencja VIII    Taniec
Waszym zadaniem jest przedstawienie tańca greckiego sertaki, czyli Zorba dence.

Uwagi dotyczące realizacji:

  • obejrzyjcie fragment filmu Grek Zorba, lub inny. na którym pokazany jest taniec sertaki, czyli Zorba dance,
  • nauczcie się tańczyć i zaprezentujcie go podczas konkursu.
Konkurencja XI   Artyści
Na lekcji plastyki przygotujcie plakaty, wazy i biżuterię wzorowane na sztuce antyku, a wszystko to zaprezentujcie na specjalnie przygotowanych stolikach, a biżuterię na sobie.

Uwagi dotyczące realizacji:

  • wykonajcie plakat zapraszający widzów na turniej „Dzień wśród starożytnych”
  • wykonując wazy zadbajcie o ich zgodność ze sztuką grecką i estetyczny wygląd,
  • pracując nad biżuterią postarajcie się by była oryginalna, estetyczna, do jej wykonania możecie użyć np. makaronu, koralików, drewienek,
  • chcąc właściwie wyeksponować prace zaprezentujcie je w oryginalnej kompozycji na stoliku ustawionym w holu szkoły, kompozycję tą również będzie oceniało jury.
Konkurencja X   Doping
Podczas przebiegu turnieju wskazany doping. Klasy będą oceniane (przyznawane punkty) za sposób dopingu: hałas, muzyka, zachowanie klasy.

Konkurencja XI   Stroje
Uczniowie wszystkich klas piątych powinni wystąpić w „stroju” z jednego z krajów starożytnych. Klasy będą oceniane (przyznawane punkty) za „ogólny” wygląd.


Regulamin   konkursu

Nr Konkurencja
Jury przyznaje punkty za:
Punkty:
I
Pytania
Samodzielna odpowiedź 2 punkty, przy pomocy klasy 1.
0 - 2
II
Rysunek boga
Praca na temat
0 -1
0 -4
Oryginalna technika pracy
0 -2
Klasa odgadła imię boga
0 -1
III
Mój bohater mitologiczny
Mówi w sposób ciekawy, przemyślany, oryginalny
0 –2
0 -5
Mówi głośno, wyraźnie, z odpowiednią intonacją, barwą głosu, we właściwym tempie
0 -1
Mówi na temat, wyczerpująco
0 -2
IV
Powiedzenia
Wyjaśnienia pochodzenie i znaczenie związków frazeologicznych
0 -2
0 -3
Właściwy dobór słów, obrazowość wypowiedzi
0 -1
V
Igrzyska
Wyścigi rydwanów
Decyduje łączny czas wykonania konkurencji
0 - 3
Zadanie I
Geografia – 0,5 za każde poprawnie naniesione miejsce
0 - 2
Zadanie II
Zgadywanka - 0,5 za każdą poprawną odpowiedź
0 - 2
Zadanie III
Konkurencje – po jednym punkcie za każdą poprawną nazwę
0 - 5
Skok w dal
Decyduje maksymalna odległość skoków
0 - 3
Zadanie IV
Uzupełnianka ortograficzna – po zliczeniu ilości błędów ortograficznych przyznaje się punkty wg zasady: 7 i więcej błędów – 0 pkt.; 6 błędów – 1 pkt.; 5 błędów – 2 pkt.; 4 błędy – 3 pkt.; 3 błędy – 4 pkt.; 2 błędy – 5 pkt.; 1 błąd – 6 pkt.; 0 błędów – 7 punktów.
0 - 7
Zbieranie jabłek
Decyduje łączny czas wykonania konkurencji
0 - 3
Zadanie V
Wyrazy pokrewne i bliskoznaczne - 0,5 za każdy poprawny wyraz
0 - 4
Rzut dyskiem
Decyduje celność rzutów
0 - 3
Zadanie VI
Dziedzictwo starożytnych - 0,5 za każde poprawne wskazanie
0 - 4
Bieg hoplitów
Decyduje łączny czas wykonania konkurencji
0 - 3
Zadanie VII
Rozsypanka literowa – za każdy poprawnie ułożony wyraz 1 pkt.
0 - 5
VI Scenka
Scenografia, gra aktorów
0 –2
0 -7
Gra sceniczna, mówienie
0 –3
Scenariusz
0 –2
VII
Architekci
Budynek starożytny
Dobór dwóch znanych zabytków świata starożytnego, techniki wykonania
0 - 2
Prezentacja
Barwność opisu, umiejętność argumentacji, zawarte informacje.
0 - 3
VIII
Taniec
Prezentacja tańca
0 - 3
XI
Artyści
Plakat Decyduje wywieszenie prac,  estetyka wykonania, zachowanie formy plakatu.
0 - 3
Wazy
Zgodność ze sztuką grecką i estetyczny wygląd
0 - 3
Biżuteria
Oryginalność, estetyka wykonania
0 - 3
Sztuka antyczna
Oryginalność kompozycji stolika
0 - 2
XII
Stroje
Za „ogólny” wygląd, ilość przebranych i obecnych uczniów w klasie.
0 - 3
XIII
Doping
Zachowanie uczniów danej klasy, hałas, oklaski, okazywanie szacunku innym klasom.
Jury ma prawo przyznawania punktów minusowych za naganne zachowanie.
0 - 3
             

 


Table 'kopernik_szkola.fusion_errors' doesn't existTable 'kopernik_szkola.fusion_errors' doesn't existTable 'kopernik_szkola.fusion_errors' doesn't existTable 'kopernik_szkola.fusion_errors' doesn't existTable 'kopernik_szkola.fusion_errors' doesn't existTable 'kopernik_szkola.fusion_errors' doesn't existTable 'kopernik_szkola.fusion_errors' doesn't existTable 'kopernik_szkola.fusion_errors' doesn't existTable 'kopernik_szkola.fusion_errors' doesn't exist
Komentarze
52 #1 karoluska 5b
dnia luty 11 2006 12:32:31
hejka to ja karolinka z 5b ja mam to jest głupie niechce w tym wystąpićFrown:(:@
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Kalendarz
Kwiecień 2021

Nie Pon Wto Śro Czw Pią Sob
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Dziennik elektroniczny
ZSOiZ
Ciechanowiec
Pajacyk
15,887,950 unikalne wizyty
Table 'kopernik_szkola.fusion_errors' doesn't existTable 'kopernik_szkola.fusion_errors' doesn't exist